Alates digitaalse tellimiskeskkona e-ace avamisest 2014. aastal on ACE Logisticsi maanteetranspordi saadetiste arv sisuliselt kahekordistunud. Oleme veendunud, et edukad saavad olla vaid need logistikaettevõtted, kes suudavad võimalikult palju oma äritegevusest automatiseerida.
Meie maanteetranspordi saadetiste arv on kasvanud pärast e-ace keskkonna avamist 2014. aastal keskmiselt 25% aastas ning see andis meile julguse astuda järgmine samm, muuta ülejäänud kanalid tasuliseks. Alates 1. märtsist tuleb klientidel, kes esitavad tellimuse e-mailitsi, telefonitsi või mistahes muul moel, tasuda tellimuse esitamise eest 5 eurot lisaks. Tänaseks saame öelda, et valdav enamus kliente on otsutanud e-ace kasuks ja e-keskkonna tellimuste arv on küündimas 90% lähedale aga on ka neid, kellele on lisatasu aksepteeritav. Täname kõiki kliente, kes meie e-keskkonda on aastaid kasutanud ja samuti neid, kes muudatuse on sel aastal mõistvalt vastuvõtnud.
Lisaks vedude tellimisele ja saadetiste jälgimisele avanes eelmisest aastast võimalus meie e-keskkonnas ka veohindu kalkuleerida. Oleme täheldanud, et peale hinnakalkulaatori lisamist on paljude klientide puhul tellimuste arv kõvasti kasvanud, kuna süsteem võimaldab veohindu kalkuleerida mugavalt, kiirelt ja automaatselt säästes nii kliendi, kui meie müügitöötaja väärtuslikku aega.
IT laiapõhjalisem kasutuselevõtt on aidanud meil oluliselt suurendada oma tegevuse efektiivsust, mille tulemusena oleme suutnud hoida meie müügihinnad muutumatuna juba aastaid. Seda kõike olukorras, kus tööjõukulud, mis on meie ettevõtte üks peamisi kulukomponente, on kasvanud väga jõudsalt. Ilma e-keskkonnata peaks meil olema tänaste mahtude juures vähemalt 2 andmesisestajat lisaks. E-ace hinnakalkulaatori abiga säästame 1-1,5 müügiassistendi töötunnid. Kokkuvõtvalt toimib kõik palju kiiremini ja võidavad nii kliendid, kui meie.
Elektroonilise andmevahetusega oma suurima partneri Dachseriga alustas ACE Logistics juba kümme aastat tagasi, esialgu suuresti ettevõttesisese töökorralduse automatiseerimiseks. Alates 2014 avasime digitaalse tellimiskeskkonna ka maanteevedude klientidele. Keskkonna avasime korraga kõigis kolmes Balti riigis, kus aga arengud on olnud üsna erinevad. Kui Eestis laekub digitaalseid tellimusi kuu jooksul tuhandetes, siis Lätis ja Leedus oluliselt vähem. Veelgi suurem erinevus on e-keskkonna hinnakalkulaatori kasutamises. Tööpõld lõunanaabrite digitaliseerimise osas on veel lai.
Digitaliseerimist peame möödapääsmatuks sammuks, seda eeskätt tihedat konkurentsi silmas pidades. Tööjõukulud kasvavad, häid töötajaid on järjest raskem leida, tarned lähevad sagedasemaks ja kogused väiksemaks. Väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted ei tee üldiselt aastapikkuseid raamlepinguid vaid tellimused pannakse tihti paika veosepõhiselt. Kokkuvõttes tähendab see seda, et ekspedeerijate ja müügitöötajate ajakulu on pidevalt kasvanud ning see omakorda väljendub teenuse lõpphinnas, mida me läbi eduka digitaliseerimise oleme suutnud stabiilsena hoida.
25 aastat tagasi, kui ACE Logistics alustas, olid peamisteks töövahenditeks telefon ja faks. Siis tehti kõne autojuhile, et mine võta sealt või sealt kaup peale. Esimene samm automatsieerimise suunas toimus 1998. aastal, kui osteti Soomest esimene logistikatarkvara, mida on tänaseni pidevalt arendatud. Kui saabus e-maili ajastu, muutus elu taas pisut lihtsamaks, sest tellimusi sai hakata kopeerima ilma käsitsi ümber kirjutama. Murranguline aasta digitaliseerimise suunas oli ettevõttele aga 2007. aasta, kui saavutati täielikult automaatne andmevahetus suurima koostööpartneriga maanteetranspordis. See muutis meie töö oluliselt efektiivsemaks. 2013. aastal saavutasime laotegevuses 99% digitaliseerimise ning alustasime digilahendusega maanteetranspordi sektoris.
Arenguruumi on meil veel tohutult ja süsteemi arendamisega tegeleme igapäevaselt. Hetkel paneme suurt rõhku parema kasutajamugavuse loomisele ja järgmiseks sammuks on lennu- ja meretranspordi tellimuste digitaliseerimine, samuti e-keskkonna tulemuslikum rakendamine Lätis, Leedus ja Valgevenes.
Martin Raud
Müügi- ja turundusjuht