Meretranspordis on üldlevinud import ja eksport Kaug-Idast, Austaaaliast, Aafrikast ja Ameerikast. Vähem on kuulda olnud aga meretranspordi kasutamisest Euroopa, Venemaa ja SRÜ riikide suunal, mis võib kujuneda soodsamaks alternatiiviks maanteetranspordi täiskoorma vedudele. Võimalus on kasutada erinevaid tarnetingimusi: sadam – sadam, sadam-uks, uks-uks.
Konteineritest on kasutusel nii 20’DC, 40’DC kui ka 40’PWHC.
40’DC kontainer mahutab 25 EUR PLL
45’PWHC konteiner mahutab 33/32 EUR PLL, mis on sama mahutavusega nagu ka standardne autotreiler.
Põhiliste suunadena, kuhu on kiire ja regulaarne liiniliiklus, on Soome, Taani, Holland, Suurbritannia ja Belgia. Samuti pakume teenust Iirimaale, Norrasse ja Põhja-Itaaliasse. SRÜ riikidesse (Venemaa, Gruusia, Azerbaidzaan, Kazhastan, Kõrgõstan, Tadjikistan, Mongolia) on transport korraldatud raudteed pidi. Võimalik on ka kasutada nn cross-trading lahendusi ehk kolmepoolseid lepinguid, kus kaup ei pea läbima tellija-riiki. Näiteks liikusid eelmisel aastal ACE Läti kontori koordineerimisel suured kogused naftatööstuse seadmeid Norrast, läbi Riia sadama, Venemaale. Leedu ACE kontor aga korraldab merevedusid, mis liiguvad läbi Leedu Valgevenesse või Ukrainasse.
Transpordiviisina ei kasutata mitte ainult merd vaid ka autot ja rongi, mis tagab võimalikult kiire tarneaja. Näiteks Itaalia impordi keskime tarneaeg on 8-10 päeva. Parimaid hindu saame pakkuda Põhja-Itaaliast kuni 300 km raadiuses Milanost.
Suurbritannia puhul jõuab Muugalt teisipäeval väljuv saadetis kohale laupäeval ja esmaspäeviti teostatakse juba uksenivedu. Inglismaa puhul on võimalik teostada ka osasaadetiste importi. Autotranspordi jaoks keerulise sihtkohana tuntud Iirimaa puhul on aga võimalus kasutada koguni kolme sihtsadamat ja seeläbi saavutada nii hinna kui ka tarneaja osas vägagi konkurentsivõimeline lõpptulemus.
Jääme ootama Teie päringuid airsea@ace.ee ning loodame, et suudame Teid positiivselt üllatada.
Karmen Laustam
Lennu- ja meretranspordi veokorraldaja