Alates 1. jaanuarist 2021 on Ühendkuningriigi (ÜK) väljaastumisega Euroopa Liidust (EL) kehtestatud üleminekuperiood läbi. See tähendab, et alates 1. jaanuarist 2021 kaasneb kaubavahetusel ÜKga tolliformaalsuste teostamise kohustus. ACE Logisticsi viimane väljumine ÜK-sse on sel aastal 17.12.2020 ja alates 4.01.2021 rakenduvad juba uued tingimused.
Kauplemisel kolmandate riikidega on oluline tähelepanu pöörata:
- EORI number
Euroopa Liidu registreerimis- ja identifitseerimisnumber on kohustuslik väliskaubandusega tegelevatele ettevõtjatele kaupade ekspordil, transiidil, importimisel, või muudel tollitoimingutel. Brexiti jõustumisel on EORI kohustuslik ka Ühendkuningriigiga kaubavahetuse jätkamiseks. Eestis annab välja EORI koodi Eesti Maksu-ja Tolliamet. - Toodete klassifikatsioon
Nii ekspordi- kui ka impordideklaratsioonid peavad sisaldama kõikide kaupade tariifset klassifikatsioonikoodi, mis on vastavuses Harmoneeritud Süsteemi (HS) ja TARIC nomenklatuuriga. Loomulikult saate kasutada ka Intrastati deklaratsioonide jaoks nõutavaid HS-koode. Kaubakoodide määramisest saab täpsemalt lugeda : https://www.emta.ee/et/ariklient/toll-kaubavahetus/kaubakoodi-maaramine - Kaubaarve
Uues Ühendkuningriigi ja EL vahelises s.o. kolmanda riigiga kauplemiskeskkonnas tuleb tulevikus esitada kõikide kaubasaadetiste puhul arved. Arve peab sisaldama olulist teavet, mis võimaldab koostada ja esitada asjakohaseid tolli- ja ohutusdeklaratsioone meie klientide nimel. See teave hõlmab kaupade täielikku kirjeldust ja koguseid ning kauba päritolu (soovitavalt pakendiloendiga), eespool nimetatud tariifset klassifikatsioonikoodi, toote bruto- ja netokaalu, müügiväärtust ja saadetise tarnetingimust. Lisaks on nõutavad mõnede klassifikatsioonikoodide puhul nn „teised kogused” (nt ruutmeetrid teatud kangaste puhul, liitrid vedelate keemiatoodete puhul jne). Muud nõuded andmetele ja teabele ning täiendavad dokumendid, nagu fütosanitaarsertifikaadid või litsentsid, olenevad toote koodist. Samuti on oluline, et esitatud dokumendid sisaldaksid selget viidet nii importija kui ka kauba tegeliku saaja tuvastamisele, juhul kui see on erinev. - Tollideklaratsiooni vormistamine ning tolli-ja käibemaksu tasumine
Kliendid, kes ekspordivad või impordivad Ühendkuningriigist peaksid oma kliendiga sihtriigis ühendust võtma ja välja selgitama, kas nad on valmis tulevaseks tollideklaratsiooni esitamiseks ning võimalikuks maksude kohustuse nõudeks. Oluline on välja selgitada, kes teostab tollivormistuse. Juhul kui soovite ekspordi- või impordi tollideklaratsiooni vormistust ACE`i poolt, siis peab ACE`l olema volitus läbi viia Teie nimel tolliformaalsusi. Volituse saamiseks palun kirjutage toll@ace.ee
Enne ÜK-i kauba saatmist palume edastada meile järgmised dokumendid:
- Saateleht (Consignment note)
- Kaubaarve (Commercial invoice / pro forma invoice)
- Pakkeleht (Packing list / delivery note)
- Ekspordi dokumendid (ekspordideklaratsioon, mille soovi korral vormistab ACE; päritolu sertifikaat jms)
- Muud tootespetsiifilised dokumendid võimalusel ja vajadusel
Dokumendid peavad sisaldama järgmist informatsiooni: EORI numbrit, saaja kontaktandmeid, importööri kontaktandmeid ( juhul kui erinevad saajast), arve numbrit, tarnetingimust, pakendite arvu ja tüüpi, täpset kaubakirjeldust, kaubakoodi (TARIC), kauba väärtust ja bruto/neto kaalu.
Tarnetingimusena palume kasutada DAP (delivered at place), mille kohaselt kauba saaja vastutada on impordi deklaratsiooni vormistamine ja käibe- ning tollimaksu tasumine ÜK-s. Enne kauba väljasaatmist oleme kohustatud partneri andmebaasist üle kontrollima, kas kauba saajaga on allkirjastatud POA (Customs power of attorney) vorm impordi deklaratsiooni vormistamiseks. Juhul kui POA pole allkirjastatud, ei saa me kaupa välja saata enne, kui oleme partnerilt saanud kinnituse tolliformaalsuste teostamise kohta. Seega palume kõigil klientidel, kes seda veel teinud ei ole, teavitada meid esimesel võimalusel enda ÜK kaubasaajatest (ettevõtte nimi, aadress, kontaktisik, e-mail, telefon ja EORI number), et meie partner Dachser Ltd saaks klientidega ühendust võtta ja vajalikud formaalsused vormistada enne kaupade teele asumist, et vältida võimalikke viivitusi tarnetes alates 01.01.2021.
Saadetised eraklientidele aceB2C teenuse puhul saame kasutada DAP tarnetingimust. Kui saatja (Eesti eksportöör) on registreerinud ÜK ettevõtte, või leidnud koostööpartneri (ÜK ettevõtte), kes on arvetel kauba ostjaks, siis tema nimel toimub ka Ühendkuningriigis impordi tollivormistus. ÜK ettevõte peab allkirjastama impordiformaalsuste teostamiseks CRA (Customs Representation Authorization), mis on saadetud ÜK ettevõttele Dachseri poolt enne kauba teele panemist. Peale allkirjastatud CRA saamist ning andmete kontrolli Dachseri poolt saame kaubad välja saata. Dachser Ltd esindab sel juhul UK ettevõtet impordiformaalsuste teostamisel. Tellimused palume vormistada, et kauba saajaks on UK ettevõte ning kohaletoimetusaadressiks eraisik. Rohkem infot: https://www.ace.ee/2021/01/21/oluline-info-seoses-kaupade-saatmisega-eraisikutele-uhendkuningriigis/
Tollivormistuse hinnad Inglismaal:
Impordideklaratsiooni põhileht (1 tollikood) eur 55, iga järgnev kood 1,5 eur
Ekspordi deklaratsiooni põhileht (1 tollikood) eur 31, iga järgnev kood 2 eur
Täiendavate küsimuste korral palume pöörduda oma kliendihalduri poole või kirjutada road@ace.ee. Kasulikku teavet saab lisaks lugeda: https://www.emta.ee/et/brexit
ACE Logistics